tirsdag 19. mai 2009

Tog

”Vi er andre mennesker nå...”

Enn da vi kom på –
Jeg kom – ravende inn fra den lyseste natten – du satt rolig, bekreftet posisjonen din for femhundrede gang – jeg skammet meg for lukten min, vrak - å måtte være så nær hverandre – nå av alle tider og her av alle steder –

”Vi er andre mennesker nå...”

Enn når vi begynte å rulle over skinnene –
nå åpner vi øynene i en ny uvirkelig dag og ser ut over ukjente trær og fjell ser utover hverandre – vi er nye mennesker nå – når vi endelig skjønner hvor vi er på vei, men ikke hvorfor.

Vi er andre mennesker nå;

Lukten og smaken av leppene er savnet, men er like fullt forsvunnet, forsvant et sted langt tilbake, når jeg lå i søvne, når du satt i drømme, og var et helt, helt annet sted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar